Jakie auta wybrać?

ości i sprawić, że cały samochód wygląda na bardziej zadbany. Szybkie pranie dywanów może być dokonywane w warunkach domowych. Wówczas wystarczy dokładnie zmoczyć dywan samochodowy i wyczyścić go odpowiednimi środkami, żeby udało

Jakie auta wybrać? kliknij aby przeczytać

Czyszczenie dywanów samochodowych

Dywany samochodowe stanowią bardzo ważny element wystroju każdego samochodu. Dzięki takim dywanom łatwiej jest utrzymać wnętrze samochodu w czystości i sprawić, że cały samochód wygląda na bardziej zadbany. Szybkie pranie dywanów może być dokonywane w warunkach domowych. Wówczas wystarczy dokładnie zmoczyć dywan samochodowy i wyczyścić go odpowiednimi środkami, żeby udało się usunąć z dywanu wszelkiego rodzaju zabrudzenia. Oczywiście takie mycie dywanów możliwe jest w okresie letnim, kiedy można zostawić dywan do wyschnięcia bez obaw o to, że zostanie on zalany lub będzie wysychał bardzo długo. Natomiast w okresie zimowym najlepiej jest oddawać dywan samochodowy do myjni, w której będzie on czyszczony razem z całym samochodem.


rodzaj hamulca ciernego

Hamulec tarczowy
Hamulec tarczowy samochodu Porsche Cayenne

Hamulec tarczowy ? rodzaj hamulca ciernego, w którym siła tarcia działa na powierzchni czołowej tarczy.

Składa się z tarczy hamulcowej, połączonej sztywno z hamowanym wałem oraz dwóch lub więcej nieobracających się klocków pokrytych okładziną cierną, które są dociskane do tarczy najczęściej za pomocą siłownika hydraulicznego lub pneumatycznego.

Hamulce tarczowe stosowane są powszechnie jako hamulce zasadnicze w pojazdach samochodowych, szynowych, motocyklach, motorowerach i skuterach, wypierając stosowane dawniej hamulce bębnowe, a także w rowerach, zastępując stosowane dotychczas hamulce szczękowe (działające na obręcz koła). Stosowane są również w obrabiarkach (np. jako hamulce do szybkiego zatrzymywania wrzeciona obrabiarki).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_tarczowy


rozpoczęto produkcję tego pojazdu

Montaż Lanosa w Polsce z zestawów SKD w Fabryce Samochodów Osobowych rozpoczęto 30 września 1997 roku. Początkowo z silnikami 1,5 8V oraz 1,6 16V.

Już w 1998 roku rozpoczęto produkcję tego pojazdu z wykorzystaniem 60% części polskich (przede wszystkim zmieniono typowo koreańską tapicerkę oraz fotele, nie zapewniające odpowiedniego komfortu europejczykom). Udział polskich części stopniowo rósł i w 1999 roku wynosił 71%, 2000 - 81%, 2001 - 93%, ostatecznie Lanosy produkowane były z 98% wykorzystaniem części polskich.

Ciekawostką jest fakt, że wersja 3 drzwiowa w dalszym ciągu była montowana, ale tym razem z zestawów CKD, wycofano ją z oferty w 2002 roku. W tym samym roku wycofano z oferty silnik 1,5 8V, gdyż nie był on w stanie spełnić normy czystości spalin Euro 3.

W 2000 roku ruszył eksport polskich Lanosów na Ukrainę, w pierwszym roku wysłano prawie 1300 aut, eksport ten stopniowo rósł aby osiągnąć w 2007 roku ponad 60 tys. egzemplarzy.

Wraz z wycofaniem się w 2004 roku Daewoo z FSO postanowiono zmienić nazwę pod jaką sprzedawany był ten pojazd na FSO Lanos. Pierwsze egzemplarze pod nową marką trafiły do salonów sprzedaży w październiku tego roku. Rok później wycofano z oferty silnik 1,5 16V, gdyż istniała konieczność jego importu z Korei.

Modele eksportowe na Ukrainę dalej oferowane były z jednostkami 1,5 8V jak i 1,6 16V oraz pod marką Daewoo (na Ukrainę trafiły również małe partie pod marką FSO), natomiast na polskim rynku jedynymi jednostkami napędowymi były 1,4 8V i 1,6 16V produkowane w rumuńskim zakładzie Daewoo Automobile Romania. W kwietniu 2007 roku FSO wprowadziło do oferty model Lanos plus, który był atrakcyjniejszą wersją wyposażeniową Lanosa. Od połowy 2008 roku na rynku polskim dostępne były jedynie Lanosy plus.

3 października 2008 roku nastąpiło planowane zakończenie produkcji Lanosa w zakładzie na Żeraniu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos



© 2019 http://tlumacz-poznan.com.pl/