Komfort używania samochodu

. Trzeba, bowiem pamiętać, że wymagania stawiane częściom sportowych bolidów są bardzo wygórowane i jakiekolwiek odstępstwo od przyjętych norm musi być zaraz naprawiane. Podobnie jest z częściami do sportowych samochodów, dlatego

Komfort używania samochodu

Serwisowanie sprzętu na torze wyścigowym

Wiele osób uważa, że najciekawszą częścią każdego wyścigu odbywającego się na torze jest serwisowanie sprzętu, który zaczął szwankować w bolidzie. Trzeba, bowiem pamiętać, że wymagania stawiane częściom sportowych bolidów są bardzo wygórowane i jakiekolwiek odstępstwo od przyjętych norm musi być zaraz naprawiane. Podobnie jest z częściami do sportowych samochodów, dlatego samochody często są naprawiane jeszcze w czasie trwania rywalizacji nawet, jeżeli kierowca teoretycznie byłby w stanie z taką usterką dojechać do końca wyścigu, ale istnieje ryzyko, że przeszkodziłaby ona w zajęciu wysokiego miejsca. W takim wypadku dużą wagę przywiązuje się również do tego, aby wymiana części samochodowych przebiegła w jak najszybszym tempie.


Encyklopedycznie o obiegu silnika dwusuwowego

Obieg pracy silnika dwusuwowego

Suw sprężania ? w pierwszej fazie suwu sprężania następuje płukanie przestrzeni roboczej silnika. Wtedy to spaliny powstałe w poprzednim cyklu pracy są wytłaczane przez kanał wydechowy napływającym świeżym ładunkiem.
Suw pracy ? Przed dojściem do górnego martwego położenia tłoka następuje zapłon paliwa, które gwałtownie rozprężając się powoduje ruch tłoka w dół do dolnego skrajnego położenia. W końcowej fazie tego suwu może mieć miejsce początek cyklu płukania.

Jako pompa ładująca w najprostszych silnikach benzynowych wykorzystywana jest skrzynia korbowa. Rozrząd w takich silnikach najczęściej jest przeprowadzany poprzez odsłanianie i zasłanianie przez tłok odpowiednich kanałów w cylindrze, co upraszcza konstrukcję (brak oddzielnego układu rozrządu). Przepływ ładunku przez skrzynię korbową umożliwia smarowanie silnika wtryskiem oleju do układu dolotowego (lub dodanie go do paliwa), co pozwala na rezygnację z układu smarowania i dalsze uproszczenie konstrukcji. Taki uproszczony silnik, często stosowany dawniej w motocyklach i małych samochodach, jest jednak niedoskonały (niekorzystny symetryczny rozrząd, straty energii na przepompowanie ładunku przez skrzynię korbową, spalanie oleju) i nieefektywny, co jest przyczyna złej opinii o dwusuwach w ogóle i niemal zaniknięcia silników dwusuwowych niskoprężnych. Konstrukcje zaawansowane używają mechanicznych pomp ładujących (głównie systemu Roots), rozrządu zaworowego (przepłukanie wzdłużne) i ciśnieniowych układów smarowania.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy


Jak zachować się, gdy pojawi się awaria auta?

Usterka w samochodzie? Wielu z nas z pewnością potrafi samodzielnie radzić sobie z takimi problemami. Czy jednak zawsze będzie to dobre rozwiązanie? Kiedy warto podjąć się samodzielnej naprawy oraz czy czasem powinniśmy jej unikać? W taki sposób poradzić możemy sobie jedynie wtedy, gdy jesteśmy całkowicie pewni naszych umiejętności. W innym przypadku często spowodujemy sobie więcej strat, niż korzyści, a przecież każdemu z nas chodzi o oszczędność czasu i pieniędzy. Gdy więc zepsuje się nam samochód, o wiele lepiej i bezpieczniej będzie oddać go do naprawy w sprawdzonym warsztacie, który zapewni nam najwyższa jakość usług oraz sprawną naprawę. Dzięki temu często unikniemy wielu kłopotów, a dodatkowo szybko będziemy mogli cieszyć się naszym autem, które pozwala nam zwiększać swobodę.



© 2019 http://tlumacz-poznan.com.pl/