O podróżowaniu busem do pracy za granicę

wieku. Dwaj byli powstańcy listopadowi z zaboru rosyjskiego Mateusz Beksiński (1814?1886) i Walenty Lipiński (1813?1898) osiedlili się w Sanoku. W 1832 założyli kowalsko-kotlarski zakład rzemieślniczy, w którym rozpoczęli produkc

Dodane: 21-09-2016 09:42
O podróżowaniu busem do pracy za granicę

Marka - autosan

Autosan ? marka polskich autobusów, produkowanych niegdyś w Sanockiej Fabryce Autobusów ?Autosan? w Sanoku.

Historia przedsiębiorstwa sięga pierwszej połowy XIX wieku. Dwaj byli powstańcy listopadowi z zaboru rosyjskiego Mateusz Beksiński (1814?1886) i Walenty Lipiński (1813?1898) osiedlili się w Sanoku. W 1832 założyli kowalsko-kotlarski zakład rzemieślniczy, w którym rozpoczęli produkcję kotłów, narzędzi miedzianych i innych przedmiotów użytkowych. Warsztat był umiejscowiony przy obecnej ulicy Podgórze. Z czasem uruchomiono w nim produkcję narzędzi i urządzeń dla górnictwa i przemysłu naftowego, przemysłu gorzelniczego i browarnictwa. W 1886 Walenty Lipiński przekazał warsztat synowi, niespełna 30-letniemu Kazimierzowi.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autosan


Jakie środki transportu są najlepsze dla pracowników?

Chociaż istnieje wiele możliwości co do transportu pracowników do takich krajów, jak Niemcy czy Francja, większość osób wykorzystuje przewozy busami. W porównaniu z innymi środkami transportu takimi, jak kolej czy przelot samolotem, transport busem jest naprawdę tani. Pozwala to na zminimalizowanie kosztów, które wliczają się w koszt takiej eskapady. Dla osób wyjeżdżających do pracy ma to bardzo duże znaczenie, więc nic dziwnego, że to właśnie busy są najpopularniejsze wśród podróżujących za pracą. Co więcej, transport busem jest bardzo opłacalny również z tego względu, że obecnie możemy znaleźć oferty wyjazdów krajowych i zagranicznych startujące właściwie z większości sporych ośrodków miejskich, jak na przykład z miast wojewódzkich.


Autobus miejski - historia

Pierwsze autobusy powstawały na bazie samochodów ciężarowych. Nadwozia były drewniane.

Następnie ustaliła się forma specjalnych nadwozi autobusowych na adaptowanych do tego celu podwoziach z obniżoną w pewnym stopniu przez wygięcie podłużnic nad mostami ? podłogą nadwozie nieniosące lub nadwozie samonośne. Nadwozia autobusów miejskich zaczęły być wykorzystywane także do budowy trolejbusów.

Autobusy miejskie miały przez długi czas te same nadwozia co dalekobieżne i turystyczne. Były to tylko wersje z tym samym kadłubem różniące się jedynie wyposażeniem, gdzie autobus miejski miał drzwi zamykane i otwierane zdalnie (siłownikiem lub ręcznym układem prostowodowym), dużo uchwytów dla pasażerów, oraz mniej siedzeń. Z czasem dodawano więcej coraz szerszych drzwi, a także podniesiono dachy dla poprawienia widoczności dla pasażerów stojących. Jako drzwi sterowane zdalnie stosowane są w autobusach i innych pojazdach komunikacji zbiorowej drzwi składane, odstawiane ? w widłach nośnych ? do wewnątrz (najczęściej) oraz na zewnątrz (zapewniające pełną szczelność). Rozwój nadwozi samonośnych i wzrost poziomu przemysłu spowodował zróżnicowanie kadłubów autobusów dalekobieżnych i miejskich, gdzie te ostatnie miały coraz bardziej obniżoną podłogę (często tylko częściowo), aż do powstania konstrukcji niskopodłogowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski



© 2019 http://tlumacz-poznan.com.pl/