Taxi w dużych miastach

óz we wskazane miejsce.Wikipedia i taksometryTaksometry po ocenie zgodności mogą być wyposażone zarówno w rozwiązania sprzętowe realizujące system S i D jak i rozwiązania bazujące na implementacjach czysto programowych uruchamiany

Taxi w dużych miastach Konieczność dostania się w konkretne miejsce w sporym zabudowaniu miejskim możne powodować spore problemy. Ale na szczęście mamy , co pozwala na dość bezproblemowy transport i przewóz we wskazane miejsce.

Wikipedia i taksometry

Taksometry po ocenie zgodności mogą być wyposażone zarówno w rozwiązania sprzętowe realizujące system S i D jak i rozwiązania bazujące na implementacjach czysto programowych uruchamianych na komputerach PC z zastosowaniem mikroprocesorów z zegarem taktowanym z częstotliwością kilkaset megaherców bądź na komputerach pokładowych taksówek.

Obowiązujące wymagania dla taksometrów po ocenie zgodności zawarte są w wymaganiach dyrektywy MID z 2006 r., a konkretnie w jej załączniku MI-007. Jednak dokumentem rekomendującym zalecenia dla taksometrów elektronicznych przez międzynarodową organizację metrologiczną OIML, którego część wymagań znajdziemy w dyrektywie MID, był dokument R-021 opracowywany przez kilka lat, a którego finalną wersję opublikowano w 2008 r.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr


Im dalej tym lepiej

Wydawałoby się, ze taksówki najwięcej zarabiają na przejazdach po mieście, czyli klasyczny scenariusz: jesteśmy na zakupach i chcemy wrócić do domu, a niestety komunikacja miejska będzie dopiero za godzinę. Co robimy? Dzwonimy na taksówkę i za parę minut już wracamy do domu. Co ciekawe z takich kursów taksówkarze nie zarabiają dużo, większość idzie na opłaty stałe oraz paliwo.

Trasy międzymiastowe, czy przewozy lotniskowe to najbardziej dochodowe trasy dla taksówkarza i firm przewozowych. Im więcej takich tras w ciągu miesiąca, tym lepiej dla kierowcy. Krótsze trasy to raczej wypełnienie i sposób, aby taksówka nie stała na postoju.


O nowojorskich taksówkach w Wikipedii

Nowojorskie taksówki - charakterystyczne, żółte taksówki, poruszające się po Nowym Jorku.

Każda autentyczna taksówka nowojorska (Yellow Cab) ma zamocowany na przodzie maski oficjalny medalion, a wewnątrz płytę z grubego plastiku, dzielącą kierowcę od pasażerów. Na dachu taksówki są dwa oznaczenia świetlne. Jeśli numer taksówki jest włączony, oznacza to, że taksówka jest wolna i przyjmuje pasażerów; jeśli światło off-duty jest włączone lub wszystkie światła są wyłączone, oznacza, że taksówka jest zajęta lub nie bierze pasażerów. Czasami jednak, pomimo wyłączonych obydwu świateł lub włączonego światła off-duty, taksówkarz zatrzyma się po czekającego pasażera - oznacza to, że taksówkarz kończy zmianę, ale jedzie w kierunku, w którym czeka pasażer, co daje mu ostatnią szansę na ostatni zarobek. Napiwek to generalnie 10-20% zapłaconej taryfy. Co więcej, pasażer jest odpowiedzialny za opłaty dodatkowe, jak na przykład przejazd przez mosty czy tunele. Od roku 2009 wszystkie nowojorskie taksówki są zobowiązane do przyjmowania płatności kartami kredytowymi.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nowojorskie_taksówki



© 2019 http://tlumacz-poznan.com.pl/